Платформа за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса
В отговор на директивите на ЕС и изискванията на гражданското общество за подобряване качеството на информационните услуги за граждани и повишаване на ефективността в работата на държавната администрация, консорциум от водещите български софтуерни фирми ТехноЛогика и АКТ Софт разработи и внедри в общините Борино и Доспат, област Смолян платформа за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса. Проектът е финансиран по ОП „Административен капацитет” на ЕС.
Предоставянето на административни електронни услуги се осъществява през специално създаден уеб портал и включва „Издаване на удостоверение за декларирани данни” и „Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот”. Основната концепция, върху която се гради проекта, е „обслужване на едно гише”. За успешната реализация e извършенo разработване и внедряване на информационна система с различни нива на достъп до информация за служители на администрацията и граждани.
Проектът включва и цялостно обновяване на интернет сайтовете на общините с цел улеснена навигация и предоставяне на по-детайлна информация относно организацията на администрациите, техните дейности, както и културните, икономически, исторически, географски и др. характеристики на общините.
Използвани технологии
Платформата за предоставяне на административни услуги е разработена на базата на Microsoft Citizen Service Platform - CSP (http://www.microsoft.com/industry/publicsector/Government/csp/). Консорциумът е интегрирал в единна система:
- Microsoft Dynamics CRM (http://crm.dynamics.com);
- Microsoft Dynamics AX (http://www.microsoft.com/dynamics/en/us/products/ax-overview.aspx);
- Microsoft SQL server (http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/)
- Telerik Sitefinity CMS (http://www.sitefinity.com).
Софтуерните продукти са модифицирани така, че максимално да отговарят на заложените цели в проекта.
Ползи за гражданите и администрацията
- Значително подобряване на организацията и оптимизация на работните процеси, чрез внедряване на модела за обслужване на „едно гише;
- Информацията и услугите, предлагани от общинската администрация, са напълно достъпни от специализирани работни места във всяко кметство към съответната община;
- Осигуряване на прозрачност в работата на общинската администрация при извършване на услуги на гражданите и бизнеса;
- Намаляване на предпоставките за корупция и субективизъм при обслужване на клиенти;
- Предоставяне на възможности да се проследи и да се получи информация за движението на заявления, молби и жалби по отдели;
- Опростяване на достъпа на гражданите и бизнеса до административни услуги, спестяване на време и средства;
- По бързо и качествено обслужване на граждани и бизнеса;
- Намаляване на клиенто-потока по стаите в общината, което ще се отрази положително на работата на служителите;
- Осъществяване на ефективен контрол, както върху работата на самите служители, така и върху стопанската дейност;
- Осигуряване на достъп на гражданите до решения на Общинския съвет и други нормативни документи;
- Осигуряване на достъп на гражданите до ясна и точна информация относно структурата на общината, контактите със служителите и предлаганите услуги;
- Равен достъп до информации и услуги на всеки един гражданин без да се прави разлика по пол, религия, раса и социален статус;
Съответствие с нормативната уредба
Разработената платформа изцяло съответства на приетата в Република България нормативна уредба относно предоставянето на електронни услуги на гражданите и бизнеса:
- закони за електронното управление и електронния документ и електронния подпис;
- наредби за водене, съхраняване и достъп до регистъра на информационните обекти и до регистъра на електронните услуги; за електронните административни услуги; за издаване, използване и прекратяване на удостоверения за електронен подпис в администрациите; за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност; за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи; за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите;
- инструкции за изискванията към дизайна интернет страниците на администрациите; за институционална идентичност на администрациите; за наименованията на домейните и поддомейните, използвани от администрациите.
За Консорциума
Консорциумът ТехноЛогика - АКТ Софт обединява голям брой професионалисти (над 200) и ноу хау в областта разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи. И двете фирми са сертифицирани по ISO 9000:2008.
Всяка от компаниите ТехноЛогика и АКТ Софт има повече от 15 години история на българския пазар и стабилен бизнес, което ги превръща в надежден партньор за реализация на ключови проекти с дългосрочен ефект.
Повече информация за АКТ Софт може да бъде намерена на www.act-soft.com.
Повече информация за ТехноЛогика може да бъде намерена на www.technologica.com.
За въпроси относно платформата за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса и заявка за презентация можете да се обръщате директно към: Камен Спасов, телефон 02/91912 вътр.540, мобилен 0888 79 39 79 или e-mail: kspassov@technologica.com.